مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 اسفند 1394 ساعت 10:152016-03-14اقتصادي

"خانه تکانی" 4 آسیب تلخ به دنبال دارد


یک فیزیوتراپ با اشاره به افزایش حجم مراجعات به فیزیوتراپ ها در روزهای پایانی اسفندماه و ایام نوروز گفت: عمده مراجعات در این روزها به دلیل آسیب های ناشی از خانه تکانی است.

- دکتر محمدباقر صداقت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه آسیب های خانه تکانی به چهار گروه عمده تقسیم می شود، گفت: آسیبی شایع روزهای خانه تکانی شکستگی است که معمولا به علت سقوط خانم ها از پله رخ می دهد و شایعترین شکستگی نیز مربوط به مچ دست است.

وی تصریح کرد: آسیب دوم که شاهد آن هستیم متاسفانه آسیب های نخاعی است که این مورد بیشتر در مردان دیده می شود، زیرا برای بلندکردن فرش و یا تمیز کردن پنجره های بلند اقدام می کنند که در نهایت با فشار زیاد و یا سقوط دچار آسیب نخاعی شده اند.

صداقت آسیب دیگر را شکستگی و یا پیچ خوردگی مچ پا عنوان کرد و افزود: این آسیب به دنبال تمیز کردن آشپزخانه و لیز خوردن در کف آشپزخانه رخ می دهد.

این فیزیوتراپ با بیان اینکه بیشتر زنان بطور معمول سابقه ای از آسیب های ستون فقرات، دیسک و آرتروز زانو دارند گفت: فعالیت های خانه تکانی بطور معمول موجب تشدید این آسیب ها شده و مراجعات آنها به فیزیوتراپی را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"خانه تکانی" 4 آسیب تلخ به دنبال دارد

"خانه تکانی" 4 آسیب تلخ به دنبال دارد